Aktualno

Nakup garažnih vrat: varnost naj bo na prvem mestu!

17.07.2014

Vir: Kvadrati, 14. julij 2014 (avtorica: Sanja Verovnik)

Za garažna vrata velja stroga evropska zakonodaja, pravi Marta Lorenčič iz podjetja Arcont, ki je bila uvedena predvsem zaradi varnosti - pred vlomilci in zato, da bi se zmanjšalo število nesreč, ki se dogajajo zaradi tehničnih pomanjkljivosti. Vsa garažna vrata, ki so na voljo v Sloveniji, morajo imeti oznako CE, kar pomeni, da ustrezajo veljavnim varnostnim standardom EU. Ti narekujejo, da morajo biti opremljena z varovalom, ki jih ustavi, če pri odpiranju ali zapiranju naletijo na oviro, prav tako je obvezna zaščita pred ukleščenjem prstov. Vrata se morajo samodejno ustaviti v končnem položaju in tam obstati, poleg tega morajo biti odporna proti zunanjim vplivom - predpisana jakost vetra denimo ne sme povzročiti sesutja ali trajne poškodbe vrat, hkrati pa ne sme vplivati na njihovo delovanje in varnost. Tudi Nina Dornik iz podjetja Matjaž opozori, da morajo garažna vrata ustrezati vsem evropskim varnostnim standardom, kar je priporočljivo preveriti pri ponudnikih, saj je danes na trgu možno dobiti res marsikaj. To pomeni, da imajo vrata vgrajen mehanizem, ki jih med obratovanjem samodejno ustavi, če te med tem naletijo na oviro, imeti morajo zaščito pred ukleščenjem prstov zunaj in znotraj vrat, varovalo pred nenadnim padcem vratnega krila ...

RAZMAJANA LESENA VRATA NAJLAŽJA TARČA

Za varnost uporabnika torej skrbijo strogi evropski standardi, kako pa je z varnostjo pred vlomilci? Nekdaj so bila prav razmajana lesena garažna vrata najlažja tarča nepridipravov, ki so s kančkom spretnosti brez težav vstopili v notranjost in od tam v hišo, medtem ko danes garažna vrata, glede varovanja, ne zaostajajo bistveno za standardi protivlomnih vhodnih vrat. Dornikova opozori, da imamo pri ročnih garažnih vratih vedno opraviti s sistemom kljuke, ki se odpira s ključem in pri tem sprosti mehanski zapah. "Pri vratih s pogonom pa imamo poleg varnostnega protivlomnega zapaha na vodilu motornega pogona možnost nadgradnje z dodatnimi ročnimi zapahi v primeru daljše odsotnosti. Dvižna vrata lahko opremimo s setom za dodatno zapiranje, ki pomeni avtomatske stranske zapahe v povezavi s pogonom. Vrata za osebni prehod pri sekcijskih vratih pa lahko večtočkovno zaklenemo. Tudi stranska drsna vrata imajo na vodilu pogona protivlomni zapah, zaklepamo pa jih lahko trotočkovno. Vse pogone je možno poleg daljinskega krmiljenja upravljati tudi s široko paleto drugih načinov odpiranja - od ključnih stikal, kodnih stikal z daljinskim delovanjem, čitalcev prstnih odtisov, pa do notranjih tasterjev in podobno. Za še večjo varnost lahko vrata opremimo z dodatnimi fotocelicami. Seveda pa ima varnost pomen tudi za samega uporabnika pri uporabi vrat. Lamele imajo zaščito pred ukleščenjem prstov, pri vodenju vrat pa za zaščito skrbi izklopna avtomatika, ki vrata zaustavi pri naletu na morebitno oviro. Tako smo kljub različnim hitrostim pogonov v vsakem primeru enako varni."

VARNOST JE NAJPOMEMBNEJŠA

Zaradi drage konstrukcije so sekcijska garažna vrata tako stabilna, da se zlahka zoperstavijo vsem poskusom vlomov, opozarja Lorenčičeva. Pri izdelavi vseh sekcijskih garažnih vrat zasledujemo pravilo, da je varnost najpomembnejša. "Zaradi tega so vsi najvažnejši deli garažnih vrat predvideni z maksimalno mero varnostno-preventivnih ukrepov. Z mehanskega vidika so vrata popolnoma varna, saj ne morejo pasti niti v primeru, če se utrgajo vzmeti. Pogon garažnih vrat ima izklopno avtomatiko, katere funkcija je v tem, da se vrata ustavijo, če pri zapiranju naletijo na oviro, in se ponovno pričnejo odpirati." Sogovornica našteje nekaj varnostnih zahtev, ki jim morajo zadostiti garažna vrata - varovalo proti priprtju prstov in na podboju,

trojni paket vzmeti (tudi če se utrga ena vzmet, vrata ne bodo padla), obračalni kolut in vzmetni kanali, varna okenca ali svetlobne sekcije. Vrata morajo biti odporna proti vetru, kar pomeni, da predpisana količina vetra ne povzroči njihovega sesutja ali trajne poškodbe, hkrati pa ne vpliva na delovanje in varnost vrat. Prav tako materiali, iz katerih so izdelana vrata, ne smejo vsebovati nevarnih snovi. Samodejno se morajo ustaviti v svojem končnem položaju (ko so popolnoma odprta) in morajo ostati v tem položaju (ne smejo se bolj odpreti). Prav tako morajo imeti varni preklop. "Gre za preklop z električnega na ročno upravljanje," pojasni Lorenčičeva. "Varnost garažnih vrat mora biti po vseh zgoraj navedenih zahtevah preizkušena pri neodvisni pooblaščeni instituciji, ki opravi tudi analizo tveganja in izda ustrezen certifikat. Takšna garažna vrata bodo varna ne le za upravljanje, ampak boste z njimi vaš avto in premoženje zavarovali tudi pred vlomilci." Smiljan Štraus iz podjetja Kosič svetuje, naj bodo vrata izdelana po standardih, z izolacijo debeline 42 milimetrov, s čimer boste prihranili pri ogrevanju. "Vrata morajo biti stabilna, z dvema poljema vzmeti, ki omogočajo tiho in enostavno delovanje. Pomemben je tudi integriran sistem varovanja, ki preprečuje pok vzmeti in varuje vrata pred morebitnim padcem."

MONTAŽO ZAUPAJTE LE STROKOVNJAKOM

Nina Dornik iz podjetja Matjaž je mnenja, da moramo biti pri nakupu garažnih vrat previdni, saj lahko vrata v primeru, da ne ustrezajo vsem standardom in niso ustrezno proizvedena, predstavljajo tudi nevarnost. Zato svetuje vsem, ki se odločajo za nakup vrat, naj ponudnika res dobro preverijo. "Povprašajo naj, ali vrata zadostujejo evropskemu varnostnemu standardu EN 13241-1, imajo oznako CE, kako dolgo je prodajalec že na slovenskem trgu (tradicija in dober dobavitelj sta zelo pomembna), ali ima prodajalec tudi servis in vzdrževanje in skladišče rezervnih delov, kakšna je bonitetna ocena podjetja, kjer se odločajo za nakup, ali imajo vrata vso ustrezno dokumentacijo (izjava o lastnostih, navodila za uporabo in vzdrževanje, ipd.), ali imajo vrata na notranji strani ustrezno oznako (ploščica ali alu nalepka z vsemi navedenimi vrednostmi (tip vrat, leto proizvodnje, proizvajalec, odpornost proti vetru, tesnjenje, zvočna izolacija ...) in podobno. "Predvsem predlagamo, da podjetje, kjer se odločajo za nakup osebno obiščejo. Tam lahko vrata tudi fizično vidijo in preizkusijo. Pravilno svetovanje pri samem nakupu vam lahko zelo izboljša kasnejšo funkcionalnost vrat. Pri prodaji je pomembno, da se vsi detajli natančno dogovorijo, da se vrata kar najhitreje dobavijo, obenem pa mora biti tudi kvalitetna vgradnja izvedena znotraj tekočega dneva, da odprtina ni odprta."

Marta Lorenčič svetuje, da naj garažna vrata montirajo le pooblaščeni monterji proizvajalca, ki so ustrezno usposobljeni. "Prodajalec vam mora zagotoviti ustrezen servis in letne preglede vaših garažnih vrat. Slednji so pogoj za uveljavljanje garancije." Opozori tudi na kopico nizkocenovnih ponudnikov garažnih vrat. "Ker tovrstna vrata kupujemo enkrat ali dvakrat v življenju, se splača odšteti stotak več ter kupiti kakovostna vrata, s katerimi bomo privarčevali na dolg rok in bodo zagotavljala varnost za vas in za vaše premoženje." Smiljan Štraus pa še opozori, da naj kupec obvezno shrani račun.
 

Varnost naj bo na prvem mestu
Statistike kažejo, da se vlom zgodi vsakih dve do pet minut, opozarja Smiljan Štraus iz podjetja Kosič in postreže še s podatkom: "Več kot 65 odstotkov nepridipravov uporablja jeklene palice in vrtalne stroje. Najpogosteje vstopajo skozi vrata."


 

Varnost naj bo na prvem mestu
Prav tako je pomembno, da hkrati z nakupom garažnih vrat kupec prejme slovenska navodila za uporabo in vzdrževanje vrat, knjigo letnih pregledov garažnih vrat, garancijski list z jamstvom za izdelek in za pravilno vgradnjo ter potrdilo o skladnosti, da garažna vrata ustrezajo varnostnim zahtevam in drugim predpisanim standardom, pravi Marta Lorenčič.

 

 

Iskanje
Facebook
Youtube
Flickr
RSS
Issuu